Factoren

Voor een succesvolle website zijn er drie factoren die onmisbaar zijn, deze zijn:

  • Bezoekers:
    De bezoekers zijn nodig om omzet te kunnen maken, een website dient immers gemaakt te worden om bezoekers iets te verkopen of te laten gebruiken.
  • Conversie:
    Conversie houdt in welke percentage van website bezoekers overgaat tot een transactie. Met conversie kun je goed meten of een website op een juiste manier is gebouwd. Conversieoptimalisatie is hierbij een handig instrument, dit wordt dan ook vaak gebruikt door grote webshops. Hierbij er gekeken naar de conversie van de website over een representatieve tijd en bezoekers. Dit is de nulmeting. Hierna ga je over tot aanpassen en kun je kijken of het positief uitpakt, zo niet ga dit proces herhalen en iets anders proberen. Uiteindelijk kan de webshop meer verdienen aan bezoekers.
  • Inzicht
    Bij het bouwen van een website heb je inzicht in je bezoekers nodig, zonder dit kun je je website niet verbeteren en optimaliseren voor de bezoekers.(Op den Buijsch, 2018) (Visser & Sikkenga, 2018)